lauantai 16. helmikuuta 2019

Asunnosta ja muuta mukavaa

Toista viikkoa oon nyt ollut täälä Lissabonissa eikä mitään valitettavaa oo, kaikki on menny niin kivasti! :)

Olin ajatellu, että kirjottelisin tyyliin joka ilta tätä blogia, mutta eihän se nyt oikein oo toteutunut... Työpäivät kuitenkin loppuu vasta 18.30 ja mikäli tuun kaupan kautta, on kello sit jo lähempänä puolta kahdeksaa kun pääsen kämpille. Saati sitten jos haluaa vielä jossain muuallakin käydä. Sitten suihkuun ja ruokaa väsäämään niin kello onki sit jo sen verran, että väsyttää aika huolella :)

Viime viikonloppuna kävin vähän istuskelemassa ulkona ja kattelemas/kuuntelemas katusoittajia. Täälä on niin ihana kulkea ja istuskella ulkona, kun kaikkialla on katusoittajia ja kaikenlaista taidetta näkyy joka puolella.

Tapasin lauantaina yhtä suomalaista tyyppiä, joka on mun kaverin kaveri ja on asunut täälä Lissabonissa 5kk eikä aio Suomeen enää palata. En ollut kyseistä tyyppiä ennen tavannut, mutta oli ihan hauska jutella jonkun kanssa, jonka kans pystyi puhumaan suomea. :D Hän kertoi mulle kaikenlaisia kivoja paikkoja, missä kannattaa käydä ja muutenkin vähän yleisiä vinkkejä kuinka täälä kannattaa toimia.

Lauantai-iltana sitten, kun saavuin kämpille klo.23 aikoihin, ihmettelin jo ulko-oven avatessani, että mikä ihmeen suhina täälä kuuluu. Noh, vessan lavuaarin vesijohtoputkessa oli pieni reikä, josta suihkusi vettä seinään. Onneksi sentään tosi pienellä paineella, ties mikä tulva täälä olis muuten ollu vastassa. Hauskintahan tässä on se, että aiemmin samana päivänä vuokraemäntäni mies kävi katsomassa lavuaaria kun olin jo viikolla sanonut vuokraemännälleni, että lavuaarin alaosasta vuotaa vettä, mutta vain yhtä tippaa kerrallaan tiputtaen ja olin saanut sen hoidettua ihan hyvin tällaisella systeemillä;




Noh, hetken siinä sit mietin että mitähän täs pitäis tehdä. Olin kyllä jo aiemmin kattonu, että ulko-oven vieressä näyttäisi olevan joku veden pääsulkuhana tms. Koitin sitä vääntää vähän, mutta mitään ei tapahtunut. Soitin sitten vuokraemännälleni, joka onneksi vastasi, vaikka kello olikin jo melko paljon ja vielä lauantai-iltana. Kerroin tilanteen ja hän totesi, että korjaaja pystyy luultavasti silti tulemaan vasta maanantaina aamulla, niin kuin oli aiemmin hänen miehensä kanssa sovittu. Hän kehotti vääntämään vain lavuaarin alaosassa olevan hanan kiinni, joten näin toimin. Hän oli todella ystävällinen ja pahoitteli tilannetta kovasti. Seuraavan päivän pärjäsin hyvin ilman vessan lavuaaria, onneksi vain se oli pois toiminnasta.
Maanantaina sitten korjaaja oli käynyt vuokraemännän miehen kanssa asunnossani sillä välin, kun olin töissä. Sovimme näin vuokraemäntäni kanssa, jolla oli toinen avain asuntoon. Lavuuari saatiin korjattua ja vuokraemäntäni piti minua ajantasalla viestitellen minulle päivän mittaan tilannetta. Korjaamisessa olikin sitten mennyt hieman enemmän aikaa, kun alun perin puhuttiin, että homma kestää vain vartin :D





Mulle naurettiin ku sanoin, että oon ostanu mukaan ovimaton aurajoki- maisemalla, mutta tuli todellakin tarpeeseen näillä kylmillä lattioilla! :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti